Meravellosa idea: el bloQG

Aquest és el primer post que publico en català. La meva condició bilingüe fa que sovint hagi tingut la temptació d’escriure sobre alguns temes en català mentre que d’altres em van millor d’escriure en castellà. Però finalment, i per donar continuïtat al blog, sempre ho he publicat tot en castellà. Aquest cop, en canvi, he canviat al català perquè l’ocasió s’ho mereix. Ja sé que pot significar un precedent estrany, però si tenim en compte el ritme de visites diaris que rebo, no crec que la gent surti en massa al carrer per queixar-se : )

Bé, no m’enrotllo més. La raó de fer aquest postés que l’Associació Xarxa de Mots, juntament amb la Fundació Josep Pla, de Palafrugell, ha engegat el bloQG, el Quadern Gris de Josep Pla en format blog, i per rendir tribut al mestre, jo també publico en català.

El Quadern Gris és un suposat dietari biogràfic de Josep Pla que serveix a l’autor per reflexionar sobre la llengua catalana i que va suposar un punt i a part en la literatura a Catalunya. He treballat mínimament l’obra a través d’alguna assignatura i em va semblar excepcional, però tampoc sóc cap expert en la matèria. Només vull dir que em sembla una gran idea mantenir el format de diari en format blog. D’aquesta manera, es publicarà cada post just 90 anys després de la nota original, mantenint la data que aquesta tenia. El primer post del blog és el de 9 de març de 1918 i el proper correspondrà al segon dia en que Pla va escriure al seu diari.

El bloQG deixarà de publicar-se quan s’acabi la última entrada d’el Quadern Gris i permetrà fer una lectura diferent d’aquesta obra mestra de la que hem pogut fer fins ara. No cal dir res més, només anar a visitar el bloQG.

No hay comentarios :

Publicar un comentario

Últimos Posts